O nezbytnosti obchvatu Přeštic se přesvědčil v koloně i sám šéf ŘSD. Stavět by se mělo začít ještě letos

Čtení na 4 min

Úsek přeložky silnice I/27 navazuje na stavbu „I/27 Šlovice–Přeštice“ a řeší obchvat města Přeštice s napojením pod železniční trať na stávající silnici I/27 za Přešticemi, a to do doby výstavby dalšího úseku. Stavbou bude odstraněno nevhodné směrové a výškové vedení stávající komunikace centrem města.

Plánovaný západní obchvat Přeštic bude začínat v místě, kde dnes končí dálniční přivaděč od Plzně. Silnice tam odbočí doprava, dvakrát překoná železniční trať Plzeň – Klatovy a na původní trasu se připojí v dlouhé rovince mezi Přešticemi a Lužany.

 

Stavba navržené přeložky silnice I/27 umožní převedení tranzitní dopravy mimo zastavěná a zastavitelná území obce Přeštice. Základními přínosy stavby jsou zejména zrychlení průjezdu danou lokalitou, zlepšení parametrů komunikace a bezpečnosti jízdy a zvýšení komfortu pro uživatele komunikace. V Přešticích tímto dojde k dopravnímu zklidnění, zlepšení životních podmínek a životního prostředí a k zajištění bezpečného a plynulého průjezdu včetně bezpečného napojení na I/27 z křižujících komunikací (v trase nebudou figurovat manévry levého odbočení ani příčných přejezdů).

V současnosti běží tendr na zhotovitele stavby. Původním termínem pro otevírání obálek s nabídkami mělo být 11. září, před několika dny ale byla lhůta přibližně o měsíc prodloužena.

„Termín podávání nabídek se posouvá, protože nám ještě přišly žádosti o vysvětlující dodatečné informace, které v současné době zpracováváme. To nám nějakou dobu zabere, protože otázky se týkají jak technického, tak obchodního rázu. V současné chvíli to vypadá, že se termín pro podání nabídek posouvá na polovinu října letošního roku,“ vysvětlil šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v Plzeňském kraji Miroslav Blabol.

O tom, jak jediná bouračka dokáže zablokovat průjezd Přešticemi, se minulé pondělí osobně přesvědčil generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Kvůli ranní nehodě mezi čerpacími stanicemi na Třídě 1. máje, která je součástí průtahu, stály ráno kolony aut od Plzně, v opačném směru pak přes celé Přeštice. Mátl cestou k právě zprovozněné první části obchvatu Klatov uvázl v koloně. „Vidím, jak je tam situace komplikovaná. Aktuálně čekáme na podání nabídek na stavbu obchvatu města. Pokud se podaří vybrat zhotovitele a podepsat smlouvu, teoreticky by stavba mohla začít ještě letos,“ řekl Mátl.

 

Kromě aut na hlavní trase z Plzně do Klatov a dál na Šumavu ucpávají ulice města i spousty dalších nákladních aut a kamionů. Kvůli přestavbě nebezpečné zatáčky s křižovatkou u Kláštera poblíž Nepomuku na trase Plzeň – České Budějovice je pro nákladní auta a kamiony nastavená téměř 50 kilometrů dlouhá objížďka právě přes Přeštice. „Je tu takový trychtýř, kdy se k dopravě mezi Plzní a Klatovy přidávají ještě auta z objížďky od Nepomuku. U nás se to sbíhá a doprava stojí ještě daleko víc,“ povzdechl si starosta Tomáš Chmelík.

Pokud vše půjde dobře, začne stavba za 1,3 miliardy korun bez DPH ještě letos předáním staveniště a hotovo by mělo být koncem roku 2026. Navržená trasa je podle ŘSD vedena tak, že nevyvolá žádné velké demolice stávajících objektů. Výstavba nové komunikace si vyžádá pokácení stromů a vymýcení keřů, které budou kompenzovány novou výsadbou v rámci vegetačních úprav.

Sdílejte
Komentovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *