Nový autobusový terminál v Plzni nebude. Město přeplatil soukormý investor

Čtení na 3 min

V květnu letošního roku jsme Vás v našem předchozím článku informovali o ambiciózních plánech města Plzně postavit moderní parkovací dům s autobusovým terminálem pro mezinárodní linky a výlukové náhradní autobusy v blízkosti hlavního vlakového nádraží.

Tento projekt měl zajistit zlepšení dopravní obslužnosti a vyřešit problém s parkováním v rušném centru města. Město Plzeň plánovalo získat objekt bývalé pošty za přibližně 17 milionů Kč, zbourat jej a na uvolněném pozemku vystavět třípodlažní stavbu. V přízemí měl být umístěn autobusový terminál a ve dvou horních podlažích mělo být k dispozici přibližně 150 parkovacích míst pro automobily.

Nicméně, zdá se, že tento projekt se neuskuteční. Areál bývalé pošty totiž pravděpodobně skončí v rukou soukromého investora, který město přeplatil. Česká pošta, majitel pozemku o rozloze 683 metrů čtverečních s nevyužitou budovou, vypsala obálkovou aukci na prodej tohoto majetku. Pravidla aukce stanovila, že pokud město dorovná nejvyšší nabídku, získá přednostní právo k odkupu.

Minimální nabídková cena činila 16,9 milionu korun, přičemž město mělo odhad obvyklé ceny na hodnotě 19 milionů. Neznámá firma však podala nabídku o 10 milionů vyšší než odhadovaná cena, což znamená, že i s DPH činí konečná částka 32 milionů korun.

„Při započtení DPH jsme na dvaatřiceti milionech, a to je nesmyslná částka. Do toho nepůjdeme,“ uvedl plzeňský radní pro nakládání s majetkem Vlastimil Gola (ANO).

Tento postoj podpořili městští zastupitelé, kteří na jednání 11. září projednali návrh na případné uzavření kupní smlouvy s Českou poštou.

Primátor Roman Zarzycký (ANO) konstatoval: „Nechceme dávat desítky milionů za stavbu, kterou budeme bourat, nechceme do toho vkládat víc, než je odhad. Musíme se chovat jako řádní hospodáři.“

Primátor dále uvedl, že pokud někdo spekuluje s cenou nemovitosti, město se do takových praktik zapojovat nebude.

Přestože se zdá, že město Plzeň ztratilo příležitost k realizaci svého projektu, existují možnosti, které by mohly hrát v jeho prospěch při případné budoucí licitaci. Jednou z nich je skutečnost, že autobusové nádraží lze považovat za veřejně prospěšnou dopravní stavbu. V krajním případě by tak mohlo dojít i k využití institutu vyvlastňování.

Tento vývoj situace ukazuje na složitost a náročnost jednání, která města musejí podstupovat při získávání strategických pozemků v atraktivních lokalitách. I přes tuto překážku zůstává město Plzeň odhodláno hledat další příležitosti, které by vedly k zlepšení dopravní infrastruktury a komfortu pro obyvatele i návštěvníky města.

 

-AVIS-

Sdílejte
Komentovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *